THE WAY

THE ROUTE OF THE SEA OF AROUSA AND RIVER ULLA

This marine-fluvial route through the Ría de Arousa and the river Ulla commemorates the arrival in Galicia, by sea, of the body of Apostle James the Major, after his martyrdom in Jerusalem in the year 44. Saint James was a fisherman from Galilee, apostle of Christ, evangelist of Occident and early martyr of the apostolic school. Herodes arranged his murder in the year 44.

Ancient Christian traditions reformed by medieval texts, satates that after his martyrdom, some disciples of Saint James gathered his decapitated body and moved it across the whole Mediterranean and the Atlantic Iberian coast up to Iria Flavia, in the proximities of the current village of Padrón. They did the journey in the famous ‘stone boat ‘, which perhaps would be one of the ships prepared for the transportation of minerals that linked Galicia with other zones of the Roman Empire. In the church of Santiago de Padrón the “Pedrón can be found (tradition says that in this stone the boat of the Apostle was moored after the long trip).

The two disciples who accompanied the body of Saint James up to Galicia, Teodoro and Atanasio, had to stay alert to face the determination of Queen Lupa and the fury of the Romans established in the city of Dugium (near Fisterra). With a cart ridden by oxen carrying the body of the Apostle, they passed through the dangers and continued their way up to burying his mortal remains in the mount Libredón.

The annual commemoration of the “Translatio” across the Ría de Arousa, promoted by the Foundation Ruta Jacobea del Mar de Arousa, takes place at the end of July or beginning of August.

RUTA DEL MAR DE AROUSA Y ULLA

Esta ruta marítimo-fluvial por la Ría de Arousa y el río Ulla conmemora la llegada a Galicia, por mar, del cuerpo del Apóstol Santiago El Mayor, después de su martirio en Jerusalén en el año 44. Santiago fue pescador de Galilea, apóstol de Cristo, evangelizador de Occidente y protomártir del colegio apostólico. Herodes ordenó su asesinato en el año 44.

Antiguas tradiciones cristianas, reformadas por textos medievales, aseguraron que después del martirio, algunos discípulos de Santiago recogieron su cuerpo decapitado y que lo trasladaron a través de todo el Mediterráneo y de la costa atlántica ibérica hasta Iria Flavia, en las proximidades de la actual villa de Padrón. Hicieron la travesía en la célebre ‘barca de piedra’, que quizás sería una de las naves preparadas para el transporte de minerales que unían Galicia con otras zonas del Imperio Romano. En la iglesia de Santiago de Padrón se conserva el Pedrón. La tradición cuenta que en esa piedra se amarró a barca del Apóstol después del largo viaje.

Los dos discípulos que acompañaron el cuerpo de Santiago hasta Galicia, Teodoro e Atanasio, tuvieron que andar alerta para enfrentarse con la tenacidad de la Reina Lupa y la furia de los romanos acantonados en la ciudad de Dugium (cerca de Fisterra). Con el carro de bueyes que portaba el cuerpo del Apóstol, vencidos los peligros, siguieron su camino hasta enterrar sus restos en el monte Libredón.

La conmemoración anual de la Translatio a través de la Ría de Arousa, promovida por la Fundación Ruta Jacobea del Mar de Arousa, se realiza a finales de julio o principios de agosto.

A RUTA DO MAR DE AROUSA E ULLA

Esta ruta marítimo-fluvial pola Ría de Arousa e o río Ulla conmemora a chegada a Galicia, por mar, do corpo do apóstolo Santiago O Maior, logo do seu martirio en Xerusalén no ano 44. Santiago foi pescador de Galilea, apóstolo de Cristo, evanxelizador de Occidente e protomártir do colexio apostólico. Herodes ordenou o seu asasinato no ano 44.

Antigas tradicións cristiás, reformadas por textos medievais, aseguraron que despois do martirio, algúns discípulos de Santiago recolleron o seu corpo decapitado e trasladárono a través de todo o Mediterráneo e da costa atlántica ibérica ata Iria Flavia, nos arredores da actual vila de Padrón. A travesía fixérona na célebre ‘barca de pedra’, que sería quizais unha das naves aviadas para o transporte de minerais que unían Galicia con outras zonas do Imperio Romano. Na igrexa de Santiago de Padrón consérvase o Pedrón. A tradición conta que foi nesa pedra onde se amarrou a barca do Apóstolo logo da longa viaxe.

Os dous discípulos que acompañaron o corpo de Santiago ata Galicia, Teodoro e Atanasio, tiveron que andar listos para se enfrontar coa tenacidade da raíña Lupa e a furia dos romanos acantoados na cidade de Dugium (preto de Fisterra). Co carro de bois que portaba o corpo do Apóstolo, vencidos os perigos, seguiron o seu camiño ata soterraren os seus restos no monte Libredón.

A conmemoración anual da Translatio a través da Ría de Arousa, promovida pola Fundación Ruta Xacobea do Mar de Arousa, celébrase a finais de xullo ou principios de agosto.

source of information/fuente informativa/fonte da información: www.xacobeo.es